(Apr 5, 2017)
(စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ဘုတလင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ရိပ္သာရြာ၊ ရမၼာဝတီ မံုပင္ဆရာေတာ္ အရွင္ယသကို ေနာက္ဆံုးပူေဇာ္သည့္ အႏၲိမပူဇာ ဓမၼသဘင္)
"သိမွတ္ ပြားမ်ား၊ တိုက္ခိုက္သြား၊ ထိန္းထား မငဲ့ၫွာ"
တရားနာမည္က ရွည္တယ္။ တရားနာမည္ထဲမွာ တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္ ပါသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွတ္မိေအာင္ လိုက္ဆိုၾကပါ။
"သိမွတ္ ပြားမ်ား၊ တိုက္ခိုက္သြား၊ ထိန္းထား မငဲ့ၫွာ"
၁။ အသိအမွတ္ျပဳပါ၊
၂။ ပြားမ်ားပါ၊
၃။ ထိုးစစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္ပါ၊
၄။ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားပါ၊
၅။ မငဲ့ကြက္ပါနဲ႔။
ကုမ႓ဴပမံ ကာယမိမံ ဝိဒိတြာ၊
နဂ႐ူပမံ စိတၱမိဒံ ဌေပတြာ။
ေယာေဓထ မာရံ ပညာဝုေဓန၊
ဇိတဥၥ ရေကၡ အနိေဝသေနာ သိယာ။
၁။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေျမအိုးနဲ႔ တူပါတယ္။ ကြဲတတ္ပါတယ္။ ရွတတ္ပါတယ္။ ဒီသဘာဝကို သိထားရပါမယ္။ ကြဲပ်က္႐ံုတင္မကဘူး။ စူးတတ္ရွတတ္ေသးတာ။ ခႏၶာ့သဘာဝအတိုင္း ေသၾကပ်က္ၾက ကြဲၾကၿပီဆိုရင္ ဆက္စပ္ပတ္သတ္သူေတြ ပူေဆြးၾကရတယ္ဆိုတာ အိုးကြဲ စူးရွတာပဲ။
အိုးႏွင့္တူစြာ၊ တို႔ခႏၶာ၊ ေသခ်ာ သိရမည္။
၂။ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ပြားေအာင္မ်ားေအာင္ လုပ္ထားရမယ္။ ကုသိုလ္နဲ႔ ကာကြယ္မထားရင္ စိတ္ဟာ မလံုျခံဳဘူး။ က်ံဳးေတြ ၿမိဳ႕႐ိုးေတြနဲ႔ လံုလံုျခံဳျခံဳ ကာကြယ္ထားတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္လိုျဖစ္ေအာင္ စိတ္ကို ကာကြယ္ရမယ္။ ဘုရားကိုသတိရတယ္။ ဘုရားမွန္း တရားမွန္းသိတယ္။ တစ္ခါတည္း သိတာ မဟုတ္ဘဲ ခဏခဏ အထပ္ထပ္ သိေနတာကို ဘာဝနာလို႔ေခၚတယ္။ ပါဠိလိုက ဘာဝနာ။ ျမန္မာလို ပြားတယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ မ်ားေအာင္လုပ္တာ။ ကူညီေဖးမတာေတြ၊ ေမတၱာထားတာေတြ မ်ားေအာင္လုပ္ရတယ္။ ကုသိုလ္မ်ိဳးစံု မ်ားေအာင္ ပြားေတာ့ စိတ္က လံုျခံဳသြားတယ္။ မဟုတ္ရင္ အကုသိုလ္။ စိတ္ထဲမွာ မလံုမလဲ။
ၿမိဳ႕ႏွင့္တူစြာ၊ စိတ္ကိုသာ၊ ေသခ်ာ ေစာင့္ရမည္။
၃။ ကိေလသာ ရန္သူေတြ စိတ္ထဲ ဝင္မလာေအာင္ ပညာလက္နက္နဲ႔ တိုက္ထုတ္ရတယ္။ ပညာဆိုတာ ခြဲျခားၿပီး သိတဲ့ အသိကို ေျပာတာ။ မွားသလား မွန္သလား၊ ဆိုးသလား ေကာင္းသလား၊ သင့္ေတာ္သလား မသင့္ေတာ္ဘူးလား ခြဲျခားသိတာဟာ ပညာပဲ။ ဒီပညာ မရွိရင္ စိတ္အညစ္အေၾကးေတြကို တိုက္ထုတ္ဖို႔ လက္နက္မဲ့သြားၿပီ။
လက္နက္ပညာ၊ ကိုင္စြဲကာ၊ ေသခ်ာ တိုက္ရမည္။
၄။ ရန္သူကိုေအာင္ၿပီ၊ စိတ္ေကာင္းေလး ရၿပီ၊ စိတ္ဓာတ္ လံုျခံဳၿပီဆိုရင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ထားရမယ္။ ေအာင္ၿပီးသားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားရမယ္။ ပစ္ထားလိုက္ရင္ ရန္သူ႔လက္ထဲ ျပန္ပါသြားမယ္။
ႏိုင္ၿပီးေသာခါ၊ လံုဖို႔ရာ၊ ေသခ်ာ ထိန္းရမည္။
၅။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ကြဲပ်က္တတ္တဲ့ သဘာဝကို သိမွတ္တဲ့အခါ၊ စိတ္ကို ထိန္းသိမ္းတဲ့အခါ၊ ကုသိုလ္ပြားတဲ့အခါမွာ ဘာကိုမွ မငဲ့ကြက္ပါနဲ႔။ မွန္မွန္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ သားေကၽြးမႈ မယားေကၽြးမႈေၾကာင့္၊ မိသားစုကို ငဲ့ကြက္ၿပီး လမ္းေကာက္သြားရင္၊ အမွားလုပ္မိရင္ ကိုယ္ပဲ ခံရမွာ။ တရားနာရတာ ေညာင္းတယ္၊ ခါးနာလို႔ တရားမထိုင္ႏိုင္ဘူး။ ေျမအိုးလို ကြဲပ်က္တတ္တဲ့ ခႏၶာကို ငဲ့ေနတာ။ ငဲ့စရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ကုသိုလ္နဲ႔ေဝးတယ္၊ အကုသိုလ္ေတြ ျပဳမိတယ္။ ကိုယ္ငဲ့ရင္ ကိုယ္ခံ။
မငဲ့မၫွာ၊ ေျဖာင့္စင္းစြာ၊ ေသခ်ာ က်င့္ရမည္။
၁။ အသိအမွတ္ျပဳပါ၊
၂။ ပြားမ်ားပါ၊
၃။ ထိုးစစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္ပါ၊
၄။ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားပါ၊
၅။ မငဲ့ကြက္ပါနဲ႔။
ကုမ႓ဴပမံ ကာယမိမံ ဝိဒိတြာ၊
နဂ႐ူပမံ စိတၱမိဒံ ဌေပတြာ။
ေယာေဓထ မာရံ ပညာဝုေဓန၊
ဇိတဥၥ ရေကၡ အနိေဝသေနာ သိယာ။
၁။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေျမအိုးနဲ႔ တူပါတယ္။ ကြဲတတ္ပါတယ္။ ရွတတ္ပါတယ္။ ဒီသဘာဝကို သိထားရပါမယ္။ ကြဲပ်က္႐ံုတင္မကဘူး။ စူးတတ္ရွတတ္ေသးတာ။ ခႏၶာ့သဘာဝအတိုင္း ေသၾကပ်က္ၾက ကြဲၾကၿပီဆိုရင္ ဆက္စပ္ပတ္သတ္သူေတြ ပူေဆြးၾကရတယ္ဆိုတာ အိုးကြဲ စူးရွတာပဲ။
အိုးႏွင့္တူစြာ၊ တို႔ခႏၶာ၊ ေသခ်ာ သိရမည္။
၂။ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ပြားေအာင္မ်ားေအာင္ လုပ္ထားရမယ္။ ကုသိုလ္နဲ႔ ကာကြယ္မထားရင္ စိတ္ဟာ မလံုျခံဳဘူး။ က်ံဳးေတြ ၿမိဳ႕႐ိုးေတြနဲ႔ လံုလံုျခံဳျခံဳ ကာကြယ္ထားတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္လိုျဖစ္ေအာင္ စိတ္ကို ကာကြယ္ရမယ္။ ဘုရားကိုသတိရတယ္။ ဘုရားမွန္း တရားမွန္းသိတယ္။ တစ္ခါတည္း သိတာ မဟုတ္ဘဲ ခဏခဏ အထပ္ထပ္ သိေနတာကို ဘာဝနာလို႔ေခၚတယ္။ ပါဠိလိုက ဘာဝနာ။ ျမန္မာလို ပြားတယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ မ်ားေအာင္လုပ္တာ။ ကူညီေဖးမတာေတြ၊ ေမတၱာထားတာေတြ မ်ားေအာင္လုပ္ရတယ္။ ကုသိုလ္မ်ိဳးစံု မ်ားေအာင္ ပြားေတာ့ စိတ္က လံုျခံဳသြားတယ္။ မဟုတ္ရင္ အကုသိုလ္။ စိတ္ထဲမွာ မလံုမလဲ။
ၿမိဳ႕ႏွင့္တူစြာ၊ စိတ္ကိုသာ၊ ေသခ်ာ ေစာင့္ရမည္။
၃။ ကိေလသာ ရန္သူေတြ စိတ္ထဲ ဝင္မလာေအာင္ ပညာလက္နက္နဲ႔ တိုက္ထုတ္ရတယ္။ ပညာဆိုတာ ခြဲျခားၿပီး သိတဲ့ အသိကို ေျပာတာ။ မွားသလား မွန္သလား၊ ဆိုးသလား ေကာင္းသလား၊ သင့္ေတာ္သလား မသင့္ေတာ္ဘူးလား ခြဲျခားသိတာဟာ ပညာပဲ။ ဒီပညာ မရွိရင္ စိတ္အညစ္အေၾကးေတြကို တိုက္ထုတ္ဖို႔ လက္နက္မဲ့သြားၿပီ။
လက္နက္ပညာ၊ ကိုင္စြဲကာ၊ ေသခ်ာ တိုက္ရမည္။
၄။ ရန္သူကိုေအာင္ၿပီ၊ စိတ္ေကာင္းေလး ရၿပီ၊ စိတ္ဓာတ္ လံုျခံဳၿပီဆိုရင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ထားရမယ္။ ေအာင္ၿပီးသားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားရမယ္။ ပစ္ထားလိုက္ရင္ ရန္သူ႔လက္ထဲ ျပန္ပါသြားမယ္။
ႏိုင္ၿပီးေသာခါ၊ လံုဖို႔ရာ၊ ေသခ်ာ ထိန္းရမည္။
၅။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ကြဲပ်က္တတ္တဲ့ သဘာဝကို သိမွတ္တဲ့အခါ၊ စိတ္ကို ထိန္းသိမ္းတဲ့အခါ၊ ကုသိုလ္ပြားတဲ့အခါမွာ ဘာကိုမွ မငဲ့ကြက္ပါနဲ႔။ မွန္မွန္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ သားေကၽြးမႈ မယားေကၽြးမႈေၾကာင့္၊ မိသားစုကို ငဲ့ကြက္ၿပီး လမ္းေကာက္သြားရင္၊ အမွားလုပ္မိရင္ ကိုယ္ပဲ ခံရမွာ။ တရားနာရတာ ေညာင္းတယ္၊ ခါးနာလို႔ တရားမထိုင္ႏိုင္ဘူး။ ေျမအိုးလို ကြဲပ်က္တတ္တဲ့ ခႏၶာကို ငဲ့ေနတာ။ ငဲ့စရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ကုသိုလ္နဲ႔ေဝးတယ္၊ အကုသိုလ္ေတြ ျပဳမိတယ္။ ကိုယ္ငဲ့ရင္ ကိုယ္ခံ။
မငဲ့မၫွာ၊ ေျဖာင့္စင္းစြာ၊ ေသခ်ာ က်င့္ရမည္။
No comments:
Post a Comment