Tuesday, January 12, 2016

ပါးစပ္ ႏွင့္ စကား

စကားကို ပါးစပ္ႏွင့္ ေျပာရသည္ဟု ဖြင့္ဆိုရွင္းျပရန္ မလိုအပ္ေပ။ အမ်ားသိေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကို သိၾကေသာ္လည္း “ပါးစပ္မွထြက္ေသာ စကား၏ အဓိပၸာယ္သည္ ထြက္ဆိုေသာ ပါးစပ္အေပၚ မူတည္၍ ျခားနားေလ့ ရွိသည္”ကို သတိမမူမိဘဲ ရွိတတ္ၾက၏။ တစ္ေန႔သ၌ . . . . .။

“ဘုန္းႀကီး သိမ္လုပ္စမ္းပါ ဘုရား . . .။ ဒီျပင္ဟာေတြ ေနာက္မွ ေဆာက္စမ္းပါ။”

“ဘယ္လို ျဖစ္ေနတာလဲ ဒကာေတာ္ရဲ့။”

“ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ပါဘူး . . .။ သိမ္သာ ျမန္ျမန္ေဆာက္စမ္းပါ ဘုရား။ ရာဟုလာေက်ာင္း စတည္ေတာ့ က်ဴးေက်ာ္ေက်ာင္း ၀စ္ေသာက္ေက်ာင္း ေျပာၾကတယ္။ မလွဴဖို႔ မသြားဖို႔ မဆက္ဆံဖို႔ တားၾကတယ္။ ခု ရာဟုလာေက်ာင္းက ပတ္ကားေက်ာင္း ျဖစ္လာေတာ့ သိမ္မရွိတဲ့ေက်ာင္းမွာ ကုသိုလ္ျပဳတဲ့သူ ငရဲက်ရမလိုလို ေျပာေနျပန္ၿပီ။ မခံခ်င္လြန္းလို႔ပါ ဘုရား။”

“ၾသ . . .။ အဲ့လို ေျပာတိုင္း ငရဲက်မွာမွ မဟုတ္တာပဲ။ ေျပာစမ္းပါေစ . . .။ မဟုတ္ဘူးလား။ အရင္က ၀စ္ေသာက္ေက်ာင္းလို႔ ေျပာတယ္။ က်ဴးေက်ာ္ေက်ာင္းလို႔ ေျပာတယ္။ ခု သိမ္မရွိတဲ့ေက်ာင္းလို႔ ေျပာတယ္။ ဟုတ္ၿပီ။ သိမ္ရွိၿပီ ဆိုပါေတာ့ . . . ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူးတဲ့လား။”

“အင္း . . . အဲ . . . .”

“အဲ . . . သိမ္ဆိုတာက ဘုန္းႀကီးေတြ အလုပ္ေလ။ သိမ္သမုတ္တာက ဘုန္းႀကီးေတြ သမုတ္ရမွာ။ သိမ္ထဲမွာ သံဃာ့ကံ ေဆာင္တာလည္း ဘုန္းႀကီးေတြရဲ့ အလုပ္ပဲေလ။ ဒကာေတြနဲ႔ သိပ္မဆိုင္ပါဘူး။ ဒကာေတာ္ အေနနဲ႔ . . . ေျပာတဲ့စကားကိုပဲ နားေယာင္မေနနဲ႔။ ဘယ္လိုပါးစပ္က ထြက္လာတဲ့ စကားလဲဆိုတာကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားအံုး။ စကားရဲ့ အဓိပၸာယ္ဆိုတာက ပါးစပ္အေပၚမွာလည္း မူတည္ေသးတယ္။ စကားရဲ့ ေလးနက္မႈကလည္း ပါးစပ္အေပၚမွာ မူတည္ေသးတာပဲ။ ဒီေတာ့ . . . ဘယ္ပါးစပ္က ဘာပဲေျပာေျပာ . . . ကိုယ့္အသိဥာဏ္နဲ႔ကိုယ္ စဥ္းစားၿပီး ကိုယ္လုပ္သင့္တာ လုပ္ေပါ့။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာ လုပ္ေပါ့။”

“အင္း . . . မွန္ပါ . . . မွန္ပါဘုရား . . . အင္း . . . . . .။”

:)
ရွင္အာစာရ
(ေခတၱ စိုင္ျပင္ရြာ)

No comments:

Post a Comment