ေရႊစည္းခံု ေစတီ၊ မံုရြာ
တတိယည၊ ေရႊစည္ခံု (၁၁)ည ဓမၼသဘင္
ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ (၂)ရက္
ဗုဒၶဘာသာ
ေပၚေပါက္ဖို႔ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တာကိုက အတၱ၀ါဒကို ထိုးေဖာက္ၿပီး ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ရတာ။
ဘုရားရွင္ မပြင့္ခင္က အတၱ၀ါဒ ႀကီးစိုးခဲ့တာပဲ။ အဲဒီၾကားထဲက အနတၱလို႔ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး
ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တာ။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္နဲ႔ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီး
ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့အထိေတာ့ အတၱ၀ါဒ တိမ္ျမဳပ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျပန္ၿပီး ေခါင္းေထာင္လာတာပဲ။
အိႏၵိယမွာ ဗုဒၶဘာသာ ကြယ္ခဲ့ရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းတစ္ခုက အတၱ၀ါဒ၊ အတၱဘာသာရဲ့ ထိုးႏွက္ခ်က္။
ေနာက္တစ္ခုက မြတ္ဆလင္ေတြ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္ သိမ္းပိုက္လို႔။ ေနာက္တစ္ခုက ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြရဲ့
အားနည္းခ်က္။ ဒီသံုးခု အဓိက အေၾကာင္းပဲ။ ခုေတာ့ အိႏၵိယမွာ သာသနာ ျပန္တည္ေအာင္ကို မနည္းလုပ္ေနၾကရတယ္။
အတၱ၀ါဒက
ေတာ္ေတာ္ အင္အားေကာင္းတာပဲ။ ကမၻာဦးကတည္းက အတၱ၀ါဒ ရွိလာတာဆိုေတာ့ အျမစ္က
ခိုင္ေနၿပီ။ ကမၻာဦးကတည္းက အတၱ၀ါဒ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္ ဆိုတာကို သုတ္သီလကၡန္ ျဗဟၼဇာလသုတ္မွာ
ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ မီး၊ ေရ၊ ေလ သံုးမ်ိဳးေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္တယ္။ မီးေၾကာင့္
ကမၻာပ်က္တယ္ဆိုတာ ေနခုနစ္စင္း ထြက္လာလို႔ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ၿပီး ပ်က္ရတာတဲ့။ အဂၤုတၱရနိကာယ္ထဲက
သတၱသူရိယသုတ္မွာ ေဟာထားတာ ရွိတယ္။ ေနခုနစ္စင္း ထြက္လာေတာ့ ကာမဘံုေတြတင္ မကဘဲ ျဗဟၼာ့ဘံုေတြပါ
ပ်က္တယ္တဲ့။ ေ၀ဟဖၸိဳလ္ဘံု၊ အသညသတ္ဘံုနဲ႔ သုဒၶါ၀ါသ ငါးဘံုဆိုတဲ့ စတုတၳစ်ာန္ ႐ူပဘံု ခုနစ္ဘံုကေတာ့
မပ်က္ဘူးတဲ့။ အ႐ူပေလးဘံုလည္း မပ်က္ဘူးတဲ့။ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုထဲက ဆယ့္တစ္ဘံု က်န္တာေပါ့။
အဲ့ဒီ လက္က်န္ ျဗဟၼာေတြကေန လူျပန္ျဖစ္ၿပီး လူ႔ေလာကႀကီး တစ္စတစ္စ စည္းကာလာတာတဲ့။ ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ
ေဖာ္ျပထားတယ္။ ျဗဟၼာကေန ကမၻာ ျပန္စည္လာေတာ့ အတၱ၀ါဒ ပါလာတယ္တဲ့။ ျဗဟၼဇာလသုတ္က ေျပာတာ။
ကမၻာမတည္ခင္က ျဗဟၼာ့ျပည္မွာလည္း ျဗဟၼာဦးေရ အသစ္မတိုးဘူးေပါ့။ ျဗဟၼာ့ျဖစ္လာဖို႔ လူေတြ
နတ္ေတြမွ မရွိေသးတာကိုး။ ျဗဟၼာအေရအတြက္ နည္းေနခ်ိန္မွာ အျခံအရံ အသိုင္းအ၀ိုင္း လိုခ်င္တဲ့
ျဗဟၼာႀကီးတစ္ဦးက အျခံအရံ အေပါင္းအေဖာ္ေတြ ငါ့ဆီ ေရာက္လာရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေတာင့္တလိုက္တယ္။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ သူေတာင့္တလိုက္တာနဲ႔ တစ္ျခားျဗဟၼာေတြ စုေတၿပီး သူ႔နားမွာ အေႁခြအရံ
လာျဖစ္တယ္။ တစ္ခါ . . . ေနာက္ေပါက္ ျဗဟၼာေတြက အရင္စုေတၿပီး လ႔ူျပည္မွာ လူျဖစ္ၾကျပန္ေရာတဲ့။
လူဆိုေပမယ့္ ျဗဟၼာ့ျပည္က လာတာဆိုေတာ့ ကာမဂုဏ္ ခံစားခ်င္တဲ့စိတ္ မရွိၾကဘဲ စ်ာန္ရေအာင္
တရားအားထုတ္ၾကတယ္။ အဘိညာဥ္ တန္ခိုးနဲ႔ လူ႔ဘ၀ကေန ျဗဟၼာ့ျပည္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့
အျခံအရံေတြနဲ႔ ျဗဟၼာႀကီး ႀကီးပြားေနတာကို ျမင္ရတယ္။
လူ႔ဘ၀က စုေတျပန္ေတာ့လည္း အဲ့ဒီ ျဗဟၼာႀကီးရဲ့ အနီးအပါးမွာ ျဗဟၼာ ျဖစ္ၾကျပန္ေရာ။ တစ္ျခားျဗဟၼာေတြသာ
တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ စုေတလိုက္ အျခံအရံျဗဟၼာ ျပန္လာျဖစ္လိုက္နဲ႔ သံသရာ လည္ေနတာ ျဗဟၼာႀကီးကေတာ့
သက္ရွည္က်န္းမာေနတုန္း၊ အျခံအရံေတြနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေနတုန္းပဲတဲ့။ အသက္ရွည္ၿပီး ဘုန္းႀကီးတဲ့
ျဗဟၼာႀကီးနဲ႔ အသက္တိုတဲ့ အျခံအရံ ျဗဟၼာေတြရဲ့ အထင္လြဲမႈ၊ အသိ မျပည့္စံုကေန အတၱ၀ါဒ ေပၚထြန္းလာခဲ့တယ္။
ျဗဟၼာႀကီးဟာ ျဗဟၼာျပည္မွာပဲ ထာ၀ရ ရွင္သန္ႏိုင္တယ္၊ တစ္ျခား ျဗဟၼာငယ္ေတြဟာ သံသရာ ၾကဥ္လည္ရတယ္လို႔
အားလံုးက မွားမွားယြင္းယြင္း ယံုၾကည္သြားၾကတယ္။ ျဗဟၼာႀကီးကို ထာ၀ရတည္ျမဲတဲ့ ပရမတၳအတၱလို႔
ေခၚၾကတယ္။ သံသရာ ၾကဥ္လည္ရတဲ့ သတၱ၀ါေတြကိုေတာ့ ဇီ၀အတၱတဲ့။ တကယ္ေတာ့ ထာ၀ရတည္ျမဲတဲ့အရာရယ္လို႔
မရွိဘူး၊ ဇီ၀ရယ္လို႔လည္း မရွိဘူး၊ အတၱလည္း မရွိဘူးလို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတယ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
ျပဳလုပ္ရင္ေတာင္မွ သံသရာ ၾကဥ္လည္တဲ့ ဇီ၀အတၱေလး သံသရာမွာ ေကာင္းက်ိဳးသုခေတြ ခံစားဖို႔ဆိုၿပီး
အတၱအတြက္ ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ ဘုရားေဟာတာကေတာ့ သံသရာၾကဥ္လည္ရာမွာ အတၱေကာင္၊ အသက္ေကာင္၊ ၀ိဥာဏ္ေကာင္၊
လိပ္ျပာေကာင္ဆိုတာ မရွိဘူး။ ဘ၀ဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ပဲ။ သံသရာဆိုတာလည္း ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားက
အနတၱလို႔ ေဟာေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြေတာင္ အတၱကင္းဖို႔ မလြယ္လွဘူး။ ဇီ၀အတၱဆိုတာ မရွိဘူးလို႔
ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ သိမွတ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေလာကီစီးပြားအတြက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ ငါ့အတြက္၊
ငါ့အမ်ိဳးအတြက္၊ ငါ့ႏိုင္ငံအတြက္၊ ငါ့သာသနာအတြက္ ဆိုတာလိုမ်ိဳး အတၱနဲ႔ တြန္းတင္ေပးရေသးတယ္။
အတၱဒိ႒ိက ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္မွ ကင္းစင္တာကိုး။ အရိယာ မျဖစ္ေသးလို႔ အတၱမစင္ေသးေပမယ့္
ကိုယ့္အတၱနဲ႔ကိုယ္ ေလာကီစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ေနရာမွာ သူတစ္ပါးကို မထိပါးရင္ ေတာ္လွပါၿပီ။
ေလာကီလူသား
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အတၱမကင္းတာ ဘာဆန္းတာမွတ္လို႔။ သာသနာမွာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ သံဃာ့ေလာကမွာကိုပဲ
အတၱမကင္းႏုိင္ဘူး။ ဒီကိစၥ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုဆို ေတာ္ေသးတယ္။ မေတာ္မတရား အဆင့္ထိ ေရာက္လာရင္
ရွက္ဖို႔ေတာင္ ေကာင္းတယ္။ ဆိုပါစို႔။ ထာ၀ရအတၱ ျဗဟၼာကို ယံုၾကည္ၾကတဲ့ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏေခတ္တုန္းက
ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းေတြကို သူတို႔ ဘုန္းႀကီးေတြက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားတယ္။ ယဇ္ပူေဇာ္တာလို
ဘာသာေရး ကိစၥေတြမွာ ဘုရားေက်ာင္းပိုင္ရွင္ ဘုန္းႀကီးေတြကပဲ ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ေပးရတယ္။
ယဇ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ရသမွ် အခြင့္အေရး အကုန္ယူတယ္။ ဘာသာေရး အာဏာပိုင္ ဘာသာေရး အာဏာရွင္ေတြပဲ။
သူတို႔က ထာ၀ရအတၱ ယံုၾကည္တဲ့ အတၱသမားေတြဆိုေတာ့ သူတို႔ အတၱႀကီးတာ သိပ္မဆန္းဘူး။ အနတၱ
အနတၱလို႔ အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္နဲ႔ ေဟာေလ့ရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ သံဃာ့ေလာကမွာ အလားတူ အတၱဆန္တာေတြ
ေတြ႔ေတြ႔ေနရတာ စိတ္မေကာင္းစရာပဲ။ ေအာက္တန္းက်တဲ့ အတၱအျပဳအမူေတြ ဒီေန႔ေခတ္၊ ဒီႏိုင္ငံမွာေတာင္
ရွိေနေသးတယ္။ ဒကာဒကာမေတြကို ေမတၱာနဲ႔ ဆက္ဆံပါလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းညႊန္ေပမယ့္ ဒကာဒကာမေတြ
အေပၚမွာ ေမတၱာကင္းကင္းနဲ႔ အတၱဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ၊ သာသနာ့ ညီအစ္ကို သံဃာအခ်င္းခ်င္း လက္တြဲၿပီး
သာသနာျပဳရမွာကို အခ်င္းခ်င္း သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ အျပန္အလွန္ နားမလည္ႏုိင္ဘဲ အတၱဆန္ေနတာေတြ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ေနရတယ္။ ဆိုပါစို႔ . . . . . . . . . .။
(ဆက္ရန္
. . . . .)
:)
ရွင္အာစာရ
-----
Comment:
ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာ အရွင္အာစာရ၏ တရားေတာ္မွ ေကာက္ယူပူေဇာ္ပါသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ဘဝ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာျပပါ ဘုရား
ReplyDelete