“ေကသိသုတ္”
ေကသိ၀ဂ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ (စတုကၠနိပါတ္)
----------------------------------------
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ “ေကသိ”မည္ေသာ ျမင္းဆရာႀကီးထံသို႔ ႂကြေတာ္မူ၍ တရားေဟာေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရား ။ ။ “ေကသိ သင္ဟာ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ျမင္းဆရာႀကီးပဲ။ ျမင္းေတြကို ဘယ္လို ဆံုးမသလဲ။”
ေကသိ ။ ။ “အရွင္ဘုရား . . . ျမင္း႐ိုင္းကို အႏုနည္းနဲ႔လည္း ဆံုးမပါတယ္။ အၾကမ္းနည္းနဲ႔လည္း ဆံုးမပါတယ္။ အႏု အၾကမ္း နည္းႏွစ္မ်ိဳး ေရာၿပီးေတာ့လည္း ဆံုးမပါတယ္ ဘုရား။”
ျမတ္စြာဘုရား ။ ။ “ေကသိ . . . တကယ္လို႔ ျမင္း႐ိုင္းကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ဆံုးမလို႔ မရဘူးဆိုရင္ အဲဒီျမင္းကို ဘယ္လိုလုပ္သလဲ။”
ေကသိ ။ ။ “အရွင္ဘုရား . . . ဆံုးမလို႔ မရတဲ့ ျမင္း႐ိုင္းကို သတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္ ဘုရား။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမင္းဆရာ မ်ိဳး႐ိုးစဥ္ဆက္ နာမည္ မပ်က္ေအာင္လို႔ပါ ဘုရား။
အရွင္ဘုရား . . . အရွင္ဘုရားဟာ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြကို ဆံုးမတဲ့ ေနရာမွာ အတုမရွိသူပါ ဘုရား။ ဆံုးမသင့္တဲ့သူကို ဆံုးမၿပီဆိုရင္ အရွင္ဘုရား ဘယ္လို ဆံုးမပါသလဲ ဘုရား။”
ျမတ္စြာဘုရား ။ ။ “ေကသိ . . . ငါလည္း အႏုနည္း၊ အၾကမ္းနည္း၊ အႏုအၾကမ္းေရာတဲ့နည္းေတြနဲ႔ပဲ ဆံုးမပါတယ္။
ကာယသုစ႐ိုက္ကို ေဟာတယ္။ ကာယသုစ႐ိုက္ရဲ့ အက်ိဳးကို ေဟာတယ္။
၀စီသုစ႐ိုက္ကို ေဟာတယ္။ ၀စီသုစ႐ိုက္ရဲ့ အက်ိဳးကို ေဟာတယ္။
မေနာသုစ႐ိုက္ကို ေဟာတယ္။ မေနာသုစ႐ိုက္ရဲ့ အက်ိဳးကို ေဟာတယ္။
လူ႔ရြာနတ္ထံအေၾကာင္း ေဟာတယ္။
ဒါက အႏုနည္းနဲ႔ ဆံုးမတာပဲ။
ကာယဒုစ႐ိုက္ကို ေဟာတယ္။ ကာယဒုစ႐ိုက္ရဲ့ အက်ိဳးကို ေဟာတယ္။
၀စီဒုစ႐ိုက္ကို ေဟာတယ္။ ၀စီဒုစ႐ိုက္ရဲ့ အက်ိဳးကို ေဟာတယ္။
မေနာဒုစ႐ိုက္ကို ေဟာတယ္။ မေနာဒုစ႐ိုက္ရဲ့ အက်ိဳးကို ေဟာတယ္။
ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာအေၾကာင္း ေဟာတယ္။
ဒါက အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ဆံုးမတာပဲ။
သုစ႐ိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္ေတြကို ေဟာတယ္။ သုစ႐ိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္တို႔ရဲ့ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ လူ႔ရြာနတ္ထံအေၾကာင္း နဲ႔ ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာအေၾကာင္း ေဟာတယ္။
ဒါက အႏုအၾကမ္း နည္းႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆံုးမတာပဲ။”
ေကသိ ။ ။ “အရွင္ဘုရား . . . သံုးနည္းလံုးနဲ႔ ဆံုးမလို႔ မရတဲ့သူကို ဘယ္လိုလုပ္ပါသလဲ ဘုရား။”
ျမတ္စြာဘုရား ။ ။ “ေကသိ . . . ငါလည္း ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ဆံုးမလို႔ မရတဲ့သူကို သတ္ပစ္လိုက္တာပဲ။”
ေကသိ ။ ။ “အရွင္ဘုရား . . . ဘုရားဆိုတာ သူတစ္ပါးအသက္ကို မေကာင္းဘူး မဟုတ္လား ဘုရား။”
ျမတ္စြာဘုရား ။ ။ “မွန္တယ္ . . . ေကသိ။ မသတ္ေကာင္းဘူး။ တကယ္ေတာ့ . . . ငါက နည္းသံုးနည္းနဲ႔ ဆံုးမလို႔ မရတဲ့သူကို ဆံုးမထိုက္သူလို႔ မသတ္မွတ္ေတာ့ဘူး။ ငါတင္မကဘူး အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ သီတင္းသံုုးေဖာ္ မိတ္ေဆြေတြကလည္း အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္ကို ဆံုးမထိုက္သူလို႔ မသတ္မွတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို အသိအမွတ္ မျပဳဘဲ ထားလိုက္တာကို သတ္ပစ္လိုက္တယ္ ေခၚတာပဲ”
ေကသိ ။ ။ “ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ပညာရွိတဲ့ သီတင္းသံုးေဖာ္ မိတ္ေဆြေတြက အဲဒီလို အသိအမွတ္ မျပဳဘဲ ထားလိုက္တာဟာ အျပစ္ကင္းတဲ့ သတ္ပစ္နည္းပါပဲ အရွင္ဘုရား . . .။ အရွင္ဘုရားရဲ့ တရားေတာ္ဟာ တကယ့္ကို ႏွစ္သက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္ ဘုရား . . .။
အရွင္ဘုရား . . . ဒီေန႔ကစၿပီး တပည့္ေတာ္ရဲ့ တစ္သက္တာလံုး ရတနာသံုးပါးကို တပည့္ေတာ္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါတယ္ ဘုရား . . .။”
No comments:
Post a Comment