Saturday, August 13, 2011

My My My My - ငါ့ ငါ့ ငါ့ ငါ့

ငါ့ေလွ
ငါ့ျမင္း
ငါ့ပဲခူး
ငါ့စစ္ကိုင္း။

(အမည္မသိ ေရွးစာဆို)

----------------

ျမစ္မိဘ

ျမစ္မင္းဧရာကို ျမန္မာျပည္ရဲ့ ပင္မေသြးေၾကာႀကီးလို႔ ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဧရာ၀တီဟာ ဥကေပါက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တြင္းက ထြက္လာတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုးလလြယ္ ဆယ္လဖြား မဟုတ္ေပမယ့္ သူ႔မွာ အမိရွိတယ္။ အဖရွိတယ္။ ဇာတိရွိတယ္။ ပုညရွိတယ္။ အစဥ္အလာရွိတယ္။ သမိုင္းရွိတယ္။ တည္ခံ့မႈရွိတယ္။ ဣေျႏၵရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ လုပ္အားရွိတယ္။ ျမစ္မင္းဧရာ၀တီဟာ သက္ေတာ္ရွည္ျမစ္ ျဖစ္တယ္။ ကုန္စည္ေတြ တန္ကုေဋ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး သယ္ပိုးခဲ့ၿပီ။ ေက်ာက္စိမ္းေတြ၊ အဖိုးတန္သစ္ေတြ၊ ၀ါးေတြ၊ ႀကိမ္ေတြ၊ စဥ့္ထည္ စဥ့္အိုးေတြ၊ စားေသာက္ကုန္စည္ေတြ၊ လူသံုးကုန္စည္ေတြ သူ႔ေက်ာနဲ႔ သယ္ပိုးခဲ့ၿပီ။ ေရႊေတြ၊ ေရႊျဖဴေတြ သူ႔၀မ္းဗိုက္က အန္ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီ။

ဟိမ၀ႏၲာေတာင္တန္းႀကီးရဲ့ ညီေတြ ႏွမေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ခါခါဘိုရာဇီ၊ ရွီလင္ကလာရာဇီ၊ ဂမ္လမ္ရာဇီ၊ ဖြန္ဂန္ ေတာင္ေတြဘက္မွာ ျမစ္မင္းဧရာ၀တီရဲ့ ဘိုးေတြ၊ ဘြားေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဦးႀကီးေတြ၊ ေဒၚႀကီးေတြ ရွိခဲ့တယ္။ နမ္းတမိုင္ေခ်ာင္း၊ တလ၀န္ေခ်ာင္း၊ တဂူ၀န္ေခ်ာင္း၊ လ၀မ္ကြမ္တီေခ်ာင္း၊ မက္ရာေမေခ်ာင္းတို႔ ေပါင္းစုၿပီး ေမခနဲ႔ မလိခ ျမစ္ႏွစ္သြယ္ ျဖစ္လာခဲ့ၾကတယ္။ ေမခနဲ႔ မလိခက ျမစ္ႀကီးနားရဲ့ေျမာက္ဘက္ ၂၈မိုင္ အကြာမွာ လာေပြ႔ဖက္္ၾကတယ္။ တန္ဖရဲရြာနားမွာေပါ့။

ျမစ္ဆံုလို႔ ဘာလို႔ နာမည္တြင္ရသလဲ။ တန္ဖရဲရြာက နာမည္ပိုမႀကီးသင့္ဘူးလား။ ျမစ္ေပြ႔၊ ျမစ္ဖက္၊ ျမစ္ေပြ႔ဖက္၊ ျမစ္လက္ဆံု၊ ျမစ္လက္တြဲ၊ ျမစ္ဂေဟ၊ ျမစ္ေပါင္း၊ ျမစ္ဆံုစည္း။ ျမစ္ဆံုမေရာက္ခင္ ႐ႈခင္းသာ တစ္ေနရာမွာ ကားရပ္ရင္း အေတြးခရီးထြက္ေနမိတယ္။ ျမစ္ေရက တၿငိမ့္ၿငိမ္နဲ႔ ဣေျႏၵေကာင္းေနတယ္။ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ၊ အပြင့္ၾကမ္းတဲ့ သဲေသာင္ေတြ၊ မိုးမ်ားတဲ့ ေဒသမို႔ ထူထပ္တဲ့ သစ္ပင္ေတြ၊ ေမခ နဲ႔ မလိခကို ေဟာဒီမွာ ေဟာဒီလို စီးရတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ဒီလိုဆင္းရတယ္ကြယ့္၊ ဒီအပိုင္းၾကေတာ့ ေကြ႔လိုက္ဦးနဲ႔ လမ္းညႊန္သင္ျပေပးေနတဲ့ လက္ဦးဆရာ ေတာင္တန္းေတြကလည္း ျမင္ကြင္းအႏွံ႔မွာ အထပ္ထပ္။

ကၽြန္ေတာ္က ခါခါဘိုရာဇီ ေတာင္ေပၚက အရည္ေပ်ာ္က်လာတဲ့ ေရခဲေရေခ်ာင္းထဲမွာ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ၾကံဳခံစား ေနရတဲ့ ျမန္မာျပည္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ခံစားမႈေတြကို စကၠဴတစ္ရြက္ေပၚမွာ ေရးၿပီး ပုလင္းတစ္လံုးထဲ ထည့္ေမွ်ာခ်လိုက္မယ္။ ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္အသက္အရြယ္၊ ဘယ္ဘသာ၀င္ေတြဖတ္ဖတ္၊ က်ား/မ မေရြး ကၽြန္ေတာ့္ ခံစားခ်က္ေတြကို ဖတ္မိၿပီး သေဘာတူရင္ စကၠဴရဲ့ ေနာက္ေက်ာက အမွန္ျခစ္တစ္ျခစ္ ျခစ္လိုက္႐ံုပါပဲ၊ သေဘာမတူရင္ ၾကက္ေျခခတ္ၿပီး ေရာက္ရာအရပ္က ဒီပုလင္းကို ဆက္ေမွ်ာၾက႐ံုပါပဲ။ ဒီ စကၠဴေပၚမွာ အမွန္ျခစ္ေတြနဲ႔ ၾကက္ေျခခတ္ေတြ ဘယ္ဟာက ပိုမ်ားမလဲ။

ျမစ္ေတြဟာ အေၾကာင္းမဲ့ အဓိပၸာယ္မဲ့ စီးဆင္းေနၾကတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သြားဖို႔၊ ၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕ကို ျဖတ္ဆင္းဖို႔၊ ဆင္ဘိုကို ျဖတ္သြားဖို႔၊ ကသာၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သြားဖို႔၊ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သြားဖို႔ သူ႔မွာ ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိတယ္။ ျမစ္ျပင္ရဲ့ ေအာက္ခံၾကမ္းျပင္၊ ပတ္၀န္းက်င္က ေတာင္ေတြ ေျမျမက္ႏွာျပင္ေတြက ျမစ္ကို ေကြ႔ေစ ေကာက္ေစ ေျဖာင့္ေစခဲ့တယ္။ က်ဥ္းေစ က်ယ္ေစခဲ့တယ္။ တိမ္ေစ နက္ေစခဲ့တယ္။ ေရစီး ျမန္ေစ ေႏွးေစခဲ့တယ္။ နဒီ၀ကႍဆိုတာ ကံခ်င္လို႔ ကံရွာတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ပတ္၀န္းက်င္က ျပဳျပင္လမ္းညႊန္ ထိန္းေက်ာင္းလို႔ ျဖစ္ၾကရတာေလ။

ညီပုေလး
လီဒိုဟူးေကာင္း မင္ျခစ္မွတ္စုမ်ား
 (စာ - ၃၅၊ ၃၆၊ ၃၇)
ပထမအႀကိမ္၊ အုပ္ေရ (၁၀၀၀)၊ တန္ဖိုး (၁၂၀၀)က်ပ္၊
၂၀၀၅၊ ဇန္န၀ါရီ
ထုတ္ေ၀သူ ဦးသိမ္းစိုး (ျမဲ-၀၃၉၈၂)၊ သီဟရတနာစာေပ

No comments:

Post a Comment