Wednesday, June 8, 2011

Reincarnation - လူ၀င္စား



ကံနဲ႔သံသရာကို ယံုၾကည့္ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ေရွ႕ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ကို လက္ခံယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ သံသရာ အယူအဆမွာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ပါ၀င္ပါတယ္။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေရတြက္ရရင္ အပါယ္ေလးဘံု၊ လူ႔ဘံု၊ နတ္ေျခာက္ဘံုဆိုတဲ့ ကာမဆယ့္တစ္ဘံု နဲ႔ ျဗဟၼာ့ဘံုႏွစ္ဆယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေယဘုယ်ေျပာရရင္ လူ႔ျပည္က ေသတယ္ဆိုတယ္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုလံုးမွာ ျပန္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ျခားဘ၀ေတြကေန ေသၿပီးေတာ့လည္း လူ႔ျပည္မွာ လူလာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူေသၿပီး လူျပန္ျဖစ္တဲ့ လူ၀င္စား ဆိုတာကို ဗုဒၶဘာသာေတြ လက္ခံႏိုင္ၾကတာေပါ့။ သံသရာကို လက္မခံသူေတြမွာေတာ့ လူ၀င္စားတယ္၊ လူျပန္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို လက္ခံဖို႔ ခက္ေနၾကပါတယ္။

လက္မခံႏိုင္ၾကေပမယ့္ လူေသလို႔ လူျပန္ျဖစ္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ သိပၸံနည္းက်က် ေဖာ္ထုတ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါကို သူတို႔က reincarnationလို႔ နာမည္ေပးပါတယ္။ သူတို႔ရဲ့ reincarnationဆိုတာကို ျမန္မာလို လူ၀င္စားလို႔ ဘာသာျပန္ႏိုင္ေပမယ့္ reincarnation နဲ႔ လူ၀င္စား အဓိပၸာယ္ အတိအက် မတူပါဘူး။ Online Dictionary တစ္ခုမွာ reincarnation ဆိုတာကို "rebirth of the soul in another body"လို႔ ဖြင့္ဆိုထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ေသတဲ့အခါ ၀ိဉာဥ္ေကာင္က ခႏၶာကိုယ္အေဟာင္းကို စြန္႔ခြာၿပီး ဘ၀သစ္က ခႏၶာအသစ္မွာ ၀င္ေရာက္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္ဟာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀၊ တစ္ခႏၶာၿပီး တစ္ခႏၶာ လွည့္လည္ေနတယ္၊ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္စီးဘူးဆိုတဲ့ ဒီ အယူအဆဟာ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မမူခင္ကတည္းက ထြန္းကားခဲ့တဲ့ အယူအဆပါ။ ဘုရားရွင္က ဒီအယူအဆကို မိစၧာဒိ႒ိ အယူမွားလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ သႆတဒိ႒ိ တည္ျမဲအယူမွားလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ တစ္ခႏၶာၿပီး တစ္ခႏၶာ လွည့္လည္ေနတယ္၊ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ဟာ တည္ျမဲတယ္လို႔ ယူဆရင္ မွားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ (သႆတဒိ႒ိ - တည္ျမဲအယူမွား)။

ဗုဒၶဘာသာမွာ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ အလိုအရ ဘ၀ဆိုတာဟာ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ ေသလိုက္ျပန္ေမြးလိုက္ ေသလိုက္ျပန္ေမြးလိုက္ ျဖစ္ေနတာဟာ ႐ုပ္နာမ္သံသရာသာ ျဖစ္ပါတယ္။  ေမြးေသသံသရာမွာ ၀ိဉာဥ္ေကာင္ မပါပါဘူး။ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ ဘ၀သံသရာမွာ ဘ၀အေဟာင္းက ႐ုပ္နာမ္အေဟာင္းေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး ဘ၀အသစ္မွာ ႐ုပ္နာမ္အသစ္ေတြ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္သံသရာမွာ ဘ၀ေဟာင္းနဲ႔ ဘ၀သစ္၊ ႐ုပ္နာမ္အေဟာင္းနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္အသစ္တို႔ဟာ အတူတူပဲလို႔ ယူဆရင္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ သႆတဒိ႒ိဆိုတဲ့ တည္ျမဲအယူမွား ျဖစ္ပါတယ္။ မတူဘူး တစ္ျခားစီလို႔ ယူဆျပန္ရင္လည္း ဥေစၧဒဒိ႒ိဆိုတဲ့ ျပတ္စဲအယူမွား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘ၀မွာ ေကာင္းတာလုပ္လုပ္ ဆိုးတာလုပ္လုပ္ ေနာက္ဘ၀မွာ ရရွိမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးေတြဟာ ဒီဘ၀က ဒီလူနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ဒီဘ၀ကလူ ေသသြားရင္ ကိစၥၿပီးၿပီလို႔ ယူဆရင္ ျပတ္စဲအယူမွား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေမြးေသဘ၀သံသရာထဲက ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း၊ ၀င္စားျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မွားမွားယြင္းယြင္း ယူဆမိတတ္ပါတယ္။

ဘ၀ေဟာင္းနဲ႔ ဘ၀သစ္၊ ႐ုပ္နာမ္အေဟာင္းနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္အသစ္ တူတယ္လို႔ မယူရသလို မတူဘူးလို႔လည္း မယူရပါဘူး။ ဒါဆို ဘယ္လိုယူရမလဲ။ ဘ၀ႏွစ္ခုဟာ အက်ိဳး နဲ႔ အေၾကာင္းအျဖစ္ ဆက္စပ္ေနၾကတယ္လို႔ ယူဆရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းနဲ႔ ဘ၀သစ္တို႔ ဆက္စပ္ပံုကို ဥပမာနဲ႔ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ အသံ နဲ႔ ပဲ့တင္သံ ဆက္စပ္သလို၊ မွန္ေရွ႕က ႐ုပ္၀တၳဳ နဲ႔ မွန္ထဲက အရိပ္ဆက္စပ္သလို ဘ၀ေဟာင္းနဲ႔ ဘ၀သစ္ ဆက္စပ္ပါတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ ဘ၀ႏွစ္ခု အတူတူ မဟုတ္သလို လြတ္လြတ္ကင္းကင္း တစ္သီးတစ္ျခားစီလည္း မဟုတ္ၾကပါဘူး။ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆက္စပ္မႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ကံ ဒါမွမဟုတ္ အကုသိုလ္ကံက ဘ၀သစ္မွာ ႐ုပ္နာမ္အသစ္ကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းက ကံစြမ္းသတၱိဟာ ဘ၀အသစ္က ႐ုပ္နာမ္အသစ္ကို ဖန္တီးပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပမွာ ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္သိႏိုင္တဲ့ဉာဏ္ကို ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္လို႔ ေခၚပါတယ္ [ပုေဗၺ = ေရွး၊ (နိ၀ါသာ) နိ၀ါသ = ေန၊ (ႏုႆတိ) အႏုႆတိ = သတိရ၊ ဉာဏ = ဉာဏ္]။ ပုေဗၺနိ၀ါႏုႆတိအဘိညာဥ္လို႔လည္း ေခၚပါတယ္ (အဘိညာဥ္ = အသိထူး)။ ကမၼ႒ာန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္သူေတြ ဒီဉာဏ္ကို ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ပါဠိပိဋကတ္ထဲက ဇာတ္နိပါေတာ္၊ ေထရအပဒါန္၊ ေထရီအပဒါန္ နဲ႔ ေပတ၀တၳဳတို႔မွာ အတိတ္ဘ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကို ပုေဗၺနိ၀ါႏုႆတိဉာဏ္ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္နဲ႔ တပည့္သာ၀ကေတြက ေဟာၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရား ရဟႏၲာ မဟုတ္တဲ့ သာမန္လူေတြလည္း အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သိႏိုင္တာ ရွိပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀ကို သိႏိုင္တဲ့ သာမန္လူေတြရဲ့ စြမ္းရည္ကို ပါဠိလို ဇာတိႆရဉာဏ္လို႔ ေခၚပါတယ္ (ဇာတိ = အတိတ္ဘ၀၊ သရ (ႆရ) = ေအာက္ေမ့အမွတ္ရ၊ ဉာဏ = ဉာဏ္)။ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သိႏိုင္တယ္ဆိုတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုသိႏိုင္တာမ်ိဳးက ရွားေတာ့ ရွားပါတယ္။

မိမိရဲ့ အတိတ္ဘ၀ကို ဒါမွမဟုတ္ သူတစ္ပါးရဲ့ အတိတ္ဘ၀ကို သိျမင္ႏိုင္သူေတြအေၾကာင္း ပိဋကတ္မွာ ေဖာ္ျပထားတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ရပါတယ္။ သတိထားမိသေလာက္ ထင္ရွားတာကို ေဖာ္ျပပါမယ္။ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုဟာ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာ ပါပါတယ္ (သူကရေပါတိက၀တၳဳ၊ ဂါထာအမွတ္ ၃၃၈-၃၄၃)။ ေကာဋိပဗၺတေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ၾကတဲ့ မဟာအႏု႐ုဒၶါ မေထရ္နဲ႔ တစ္ျခားရဟန္းေတာ္ေတြဟာ မဟာပုဏၰရြာကို ဆြမ္းခံႂကြၾကပါတယ္။ မဟာအႏု႐ုဒၶါ မေထရ္ဟာ ဆြမ္းခံႂကြရင္း သုမနာဆိုတဲ့ အမတ္ကေတာ္ အမ်ိဳးသမီးကို ျမင္လိုက္တဲ့အခါမွာ “ငါ့ရွင္တို႔ . . . ထူးဆန္းလိုက္တာ ၀က္မေလးတစ္ေကာင္က အမတ္ကေတာ္ ျဖစ္လာတယ္”လို႔ အေဖာ္ရဟန္းေတာ္ေတြကို ေျပာပါတယ္။ မေထရ္ရဲ့ စကားကို ၾကားလိုက္ရတဲ့ အမတ္ကေတာ္ အမ်ိဳးသမီးဟာ ျဗဟၼာဘ၀၊ လူ႔ဘ၀၊ ၾကက္မဘ၀၊ ၀က္မဘ၀ အပါအ၀င္ သူ႔ရဲ့ အတိတ္က ဆယ့္ႏွစ္ဘ၀ကို ျပန္ၿပီး သတိရလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို အဂၤုတၱိဳရ္အ႒ကထာ (အညတိတၳိယသုတၱ၀ဏၰနာ)မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ေမြးကတည္းက ဇာတိႆရဉာဏ္ ရလာပါတယ္။ အဲဒီကေလးဟာ သူ႔အေမ ကိုင္တြယ္ေပြ႔ခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ငိုပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀ေတြတုန္းက လက္ရွိဘ၀မိခင္ရဲ့ သတ္ျဖတ္တာကို ခံခဲ့ရလို႔ ငိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဖြားျဖစ္သူက ေမြးျမဴေစာက္ေရွာက္ ေပးရပါတယ္။ အဲဒီ သားအမိဟာ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုမွာ လင္မယား ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မယားက ခဲအိုနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္ပါတယ္။ ကာေမသုမိစၧာစာရကံကို လြန္က်ဴးပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးဟာ သူ႔ရဲ့ ေဖာက္ျပန္မႈကို ဖံုးကြယ္ႏိုင္ေအာင္ လင္ကို လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ လုပ္ၾကံခံရတဲ့ လင္ဟာ လုပ္ၾကံသူ မယားအေပၚမွာ တြယ္တာေနတဲ့အတြက္ မယားရဲ့ အိမ္မွာ ေႁမြ လာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေႁမြက သူ႔မယားေဟာင္းနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ခ်င္း ထိေတြ႔မိေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ အိမ္မိုးေပၚကေန အမ်ိဳးသမီးအေပၚကို ေလွ်ာခ်တာမ်ိဳး ခဏခဏ လုပ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက ေႁမြကို သတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။ အသတ္ခံရတဲ့ ေႁမြဟာ မယားေဟာင္းအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ မကုန္ေသးတဲ့အတြက္ အဲဒီအိမ္မွာ ေခြးျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ တြယ္တာတတ္လြန္းတဲ့ ေခြးဟာ သူ႔မယားေဟာင္း သြားေလရာမွာ ေနာက္ကေန တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို တေကာက္ေကာက္လိုက္ေနတဲ့ေခြးကို အမ်ိဳးသမီးက သတ္ပစ္လိုက္ျပန္ပါတယ္။ အသတ္ခံရတဲ့ ေခြးဟာ သံေယာဇဥ္ မကုန္ႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ အဲဒီအိမ္မွာပဲ ႏြားျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ ႏြားဘ၀မွာလည္း မယားေဟာင္းေနာက္က တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနလို႔ အသတ္ခံရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ အခါမွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္၀န္ယူခ်ိန္ ျဖစ္ေနၿပီး အသတ္ခံရတဲ့ႏြားက အမ်ိဳးသမီးရဲ့၀မ္းမွာ သေႏၶယူပါတယ္။ ဖြားျမင္ခ်ိန္မွာ အဲဒီကေလးဟာ သူ အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ အတိတ္ဘ၀ေတြကို ျပန္လည္ သတိရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေမ ကိုင္တြယ္ေပြ႔ခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ငိုတာျဖစ္ပါတယ္။

အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္လည္သတိရႏိုင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကို youtubeမွာ ၾကည့္လိုက္ရပါတယ္။ အလားတူ အျဖစ္အပ်က္ေတြလည္း မၾကာခဏ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း သံသရာလည္ရာမွာ လူေသလို႔ လူျပန္ျဖစ္တဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္ၿပီး သတိရႏိုင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို သတိရတဲ့လူေတြကို လူ၀င္စားလို႔ ေခၚၾကတာပါ။ လူတိုင္းလူတိုင္း အတိတ္ဘ၀ ရွိခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ လူတိုင္းလူတိုင္းေတာ့ ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္သိႏိုင္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မသိႏိုင္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ေသတဲ့အခ်ိန္ ဒါမွမဟုတ္ အမိ၀မ္းထဲ ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ၾကံဳျဖတ္သန္းရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြက ျပင္းထန္ခါးသီးလြန္းတဲ့အတြက္ ေမ့ကုန္ၾကတာလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအေျဖဟာ ယုတၱိရွိပါတယ္။ ခု ဘ၀မွာကိုပဲ ကားေမွာက္တာလိုမ်ိဳး ျပင္းထန္တဲ့ မေတာ္တဆမႈ တစ္ခုခုနဲ႔ ၾကံဳရတဲ့သူေတြဟာ အတိတ္ေမ့သြားတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။

ေသတဲ့အခါ နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ အခါေတြမွာ ခါးသီးတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ျဖတ္သန္းရတာခ်င္း တူေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သတိရၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ သူတို႔ရဲ့ အတိတ္ဘ၀ အေတြ႔အၾကံဳေတြက တကယ့္ကို ထူးျခားေနလို႔၊ မေမ့ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္း ရွိေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိဘ၀ရဲ့ အတိတ္က ထူးျခားတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေမ့ႏိုင္တာမ်ိဳးေပါ့။ အေျခအေန တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးက သတိေပးလိုက္လို႔ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သတိရတာလည္း ရွိပါတယ္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ အမတ္ကေတာ္ အမ်ိဳးသမီးကို မဟာအႏု႐ုဒၶါ မေထရ္က သတိေပးလိုက္တာမ်ိဳးေပါ့။

ဘ၀ေဟာင္းဟာ လူျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ လူမဟုတ္တဲ့ တစ္ျခားဘ၀တစ္ခုခု ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဘယ္လိုဘ၀ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္အတြက္ ၿပီးခဲ့တာေတြဟာ လက္ရွိဘ၀မွာ သိပ္ၿပီး အေရးမႀကီးေတာ့ပါဘူး။ အေရမႀကီးလွတဲ့ အတိတ္ဘ၀ကို ျပန္သိႏိုင္တယ္ မသိႏိုင္ဘူး ဆိုတာဟာလည္း သိပ္ၿပီး အေရးမႀကီးပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ဆက္ဆပ္ၿပီး သႆတဒိ႒ိသမား ဥေစၧဒဒိ႒ိသမား ျဖစ္မသြားဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ တည္ျမဲအယူမွား နဲ႔ ျပတ္စဲအယူမွားကို မယူမိဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ အစြန္းႏွစ္ဘက္ မေရာက္ဘဲ မဇၥၽိမပဋိပါဆိုတဲ့ အလယ္အလတ္လမ္းကို ေလွ်ာက္ႏိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။

:)
ရွင္အာစာရ

Picture from (9 May 2011):
http://members.shaw.ca/martisart/big/rednudereclining.htm

No comments:

Post a Comment