တတ္သည့္ပညာ မေနသာ။ အေဖက သူတတ္ထားတာ သင္ေပးပါတယ္။ အေမကလည္း သင္ေပးတာပါပဲ။ အစ္ကို၊ အစ္မ၊ . . . ဆက္စပ္ပတ္သက္သူတိုင္းက သင္ေပးၾကပါတယ္။ သင္မွတ္ထားတာေတြ မွားေနၿပီဆိုေတာ့ ေဖေဖလူညာႀကီးလို႔ ေျပာဖို႔ ခက္လိုက္တာ။ ေမေမ၊ ကိုကို၊ မမ . . . ဘယ္သူကိုမွ လိမ္တယ္ညာတယ္ ေျပာလို႔မရ။ သူတို႔လည္း သူတို႔ တတ္ထားသေလာက္ပဲ ျပန္သင္ေပးၾကရတာ။
ဒါက ခ်စ္စရာ။ ဟိုဟာက မုန္းစရာ။ ဒါက ေဖေဖ။ ဒါက ေမေမ။ ဒါမွဒါ။ ဒါက အလကား။ ဒီလူေတြက ေဆြမ်ိဳး။ သူတို႔က ဧည့္သည္။ ဆန္ျပဳတ္။ ၾကက္ဥ။ ဘုန္းဘုန္း။ သားသား။ မီးမီး။ မီးက ပူတယ္။ ဘုရားရိပ္က ေအးတယ္။ တရားရိပ္ ခိုရမယ္။ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ။ ထိျခင္းငါးပါး။ ၾကက္။ ၀က္။ ေခြး။ ႏြား။ အားကစား။ ေက်ာင္းသား။ စာ။ ပညာ။ ဥစၥာ။ ဘ၀ . . .
. . . ဓမၼ။ ၀ိပၸလႅာသ။ သမုတိ။ ပညတၱိ။ နာမ။ ရူပ။ နာမရူပ။ ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရ။
ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ပုပၹ၀ဂ္
ေဖဏပိ႑ဴပမသုတ္
႐ုပ္သည္ ေရျမႇဳပ္စိုင္ႏွင့္ တူ၏။
ေရျမႇဳပ္စိုင္သည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ ေရျမႇဳပ္စိုင္၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အတူ ႐ုပ္သည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ ႐ုပ္၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
ေ၀ဒနာသည္ ေရပြက္ႏွင့္ တူ၏။
ေရပြက္သည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ ေရပြက္၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အတူ ေ၀ဒနာသည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ ေ၀ဒနာ၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
သညာသည္ တံလွ်ပ္ႏွင့္ တူ၏။
တံလွ်ပ္သည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ တံလွ်ပ္၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အတူ သညာသည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ သညာ၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
သခၤါရတရားသည္ ငွက္ေျပာတံုးႏွင့္ တူ၏။
ငွက္ေျပာတံုးသည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ ငွက္ေျပာတံုး၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အတူ သခၤါရတရားသည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ သခၤါရတရား၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
၀ိညာဏ္သည္ မ်က္လွည့္ႏွင့္ တူ၏။
မ်က္လွည့္သည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ မ်က္လွည့္၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အတူ ၀ိညာဏ္သည္ အသံုးမ၀င္၊ အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္၏၊ အႏွစ္မဲ့၏။ ၀ိညာဏ္၌ ဘယ္မွာ အႏွစ္ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။
အရိယာသူေတာ္စင္သည္ ႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္တို႔၌ ၿငီးေငြ႔၏။ ၿငီးေငြ႔ျခင္းေၾကာင့္ စြဲမက္မႈ ကင္း၏။ စြဲမက္မႈ ကင္းျခင္းေၾကာင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္၏။ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာအခါ “လြတ္ေျမာက္ၿပီ”ဟု သိ၏။ “ပဋိသေႏၶေနရျခင္း ကုန္ဆံုးၿပီ၊ က်င့္ရမည့္ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ၿပီးၿပီ၊ ျပဳသင့္သည္ကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ မဂ္ဖိုလ္ရေရး ျပဳလုပ္စရာ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏။
႐ုပ္ကို ေရျမႇဳပ္စိုင္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေ၀ဒနာကို ေရပြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
သညာကို တံလွ်ပ္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
သခၤါရတို႔ကို ငွက္ေျပာတံုးႏွင့္ တူ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
၀ိညာဏ္ကို မ်က္လွည့္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း
ေနမင္း၏အေဆြ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။
ပညာရွိသည္ ခႏၶာငါးပါးကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ႐ႈဆင္ျခင္၏၊ ခႏၶာငါးပါးကား အသံုးမ၀င္ဟူ၍သာ ထင္မွတ္၏၊ အခ်ည္းအႏွီးဟူ၍သာ ထင္မွတ္၏။
ဤခႏၶာကိုယ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။
တရားသံုးပါးတို႔ ကင္းေပ်ာက္ျခင္းေၾကာင့္ စြန္႔ပစ္အပ္ေသာ ႐ုပ္ကို ႐ႈၾကကုန္ေလာ့။ “ဇီ၀ိတိေျႏၵဟူေသာ အသက္၊ ကမၼေတေဇာဟူေသာ အခိုးအေငြ႔၊ ၀ိညာဏ္” ဤတရား သံုးပါးတို႔ ခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႔သြားၾကေသာအခါ ခႏၶာကိုယ္သည္ စြန္႔ပစ္အပ္၏။ စိတ္ေစတနာ ေစ့ေဆာ္မႈ မရွိဘဲ ပိုးေလာက္စသည္တို႔၏ အစာအျဖစ္ ေလ်ာင္းရေလ၏။
ဤခႏၶာကိုယ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏။ ဤ၀ိညာဏကၡႏၶာသည္ လူမိုက္တို႔ကို ေယာင္မွား ေျပာဆိုေစေသာ မ်က္လွည့္သည္ ျဖစ္၏။ ဤခႏၶာကိုယ္ကို သူသတ္သမားဟု ဆိုရ၏။ ခႏၶာတို႔၌ အႏွစ္ မရွိေပ။
ဆင္ျခင္ညာဏ္ ျပည့္စံုလ်က္၊ သတိျမဲလ်က္၊ ေန႔ေန႔ညည ထက္သန္ေသာ လံု႔လျဖင့္ ခႏၶာတို႔ကို ဤသို႔ ႐ႈဆင္ျခင္ရာ၏။ ေသျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္ကို ေတာင့္တလ်က္ သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္အဖြဲ႔ အားလံုးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရာ၏။ မိမိ၏ ကိုးကြယ္ရာ အားထားရာကို ျပဳရာ၏။ “ဦးထိပ္၌ မီးေလာင္ခံရသူကဲ့သို႔” အေဆာတလ်င္ အပူတျပင္း အေရးတႀကီး အေရးတယူ က်င့္ရာ၏။
မ်က္စိလည္ေနတဲ့သူကို လမ္းျပလိုက္သလိုပါပဲ ဘုရား..
ReplyDeleteေမွာက္ထားတဲ့ ခြက္ကို လွန္ျပလိုက္သလိုပါပဲ ဘုရား..
(ဟိုေန႔က တရားထဲပါတာ ဘုန္းဘုန္း :))
ဘုန္းဘုန္း ဒါနဲ႔ ဒီပို႔စ္ထဲက တရားသံုးပါး ဆိုတာ ေသခ်ာမသိ :(
ေ၀ဒနာသံုးပါးလား ဘုရား။
. . . ” ဤတရား သံုးပါး။
ReplyDeleteဆက္မဖတ္ဘဲနဲ႔ ရပ္ထားရသလား။
:(
ေအာ္.. ဘုန္းဘုန္း ေသြ႔ပခ်ီ = ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေလာသြားတယ္ တပည့္ေတာ္.. :)
ReplyDelete