Monday, December 13, 2010

Smokily Smudged Blind Blur - ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး


အေျဖ။      ။  နိဗၺာန္အေၾကာင္း။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါ ေကာင္းတဲ့ စိတ္အၾကံပါပဲ။

ဟုတ္တယ္။ သူမ်ားေတြလည္း ဖတ္ရတာေပါ့။ အၾကင္နာနန္းေတာ္မွာ “ဘာသာေရး”နဲ႔ဆိုင္တဲ့ က႑ခြဲ ငါးခုပါတာေတြ႔ၿပီး ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေရးရရင္ေကာင္းမယ္လို႔ စိတ္ကူးေပါက္ခဲ့ၿပီး တစ္ျခား က႑ေတြၾကားမွာ ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနမလားလည္း စဥ္းစားမိခဲ့ျပန္ေရာ။ လာၾကတဲ့ ျမန္မာေတြထဲမွာ အမ်ားစု မဟုတ္ေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္မယ္၊ အနည္းနဲ႔အမ်ား ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း စိတ္၀င္စားၾကမယ္၊ နည္းနည္းပါးပါးျဖစ္ျဖစ္ စိတ္လည္း၀င္စားသင့္ၾကတယ္လို႔ ေတြးမိခဲ့ျပန္ေရာ။ ဒါလည္း ေကာင္းတဲ့ စိတ္အၾကံပဲ ဆိုပါစို႔။

နိပၸာန္လို႔ေရးမိၿပီး စိတ္က ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးႀကီး ျဖစ္သြားတာ?။ :) အဲဒါ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တာ နည္းတဲ့သူမွ မဟုတ္ပါဘူး။ မ်ားတဲ့သူေတြလည္း ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးႀကီး ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။ ဒါလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ကလိုက္ေအာ္တဲ့ “ေယာဂီမ်ားစြာထဲမွာ တပည့္ေတာ္” ပါေနသလို ေရွ႕ကေအာ္တဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားစြာထဲမွာ ဆရာေတာ္လည္း ပါေနပါတယ္ဗ်ား . . . ။ ပိုလွ နည္းနည္းေပါ့။ “တရားေဘာင္မွာ က်င္လည္ေနတဲ႔သူ”ဆိုေတာ့ 1kbေလာက္မ်ား ပိုေလမလား မသိပါဘူး။ :) ဒါလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ဘူးလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ရဟႏၲာ မျဖစ္ခင္ေတာ့ ေမာဟပါးေအာင္ပဲ လုပ္ေနၾကရတာပါ။ ေမာဟကို ထိုးႏွက္ေနၾကရတာပါ။ ထိုးႏွက္သူ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ သူ႔ရဲ့ ထိုးနည္းႏွက္နည္းအေပၚ မူတည္ၿပီး ထိခ်က္ ဘယ္ေလာက္ျပင္းတယ္ ဆိုတာေတာ့ ကြာမွာေပါ့။ ထိခ်က္ျပင္းေအာင္ ဘယ္လိုထိုးႏွက္မလဲ။ အေျဖက ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးေလး ေျဖၾကည့္မယ္။ နိဗၺာန္အတြက္ဆိုရင္ ေမာဟတင္ မကဘူး။ ေမာဟ အပါအ၀င္ ကိေလသာ ဆယ္မ်ိဳးလံုးကို ထိုးႏွက္ၾကရမွာ။ ကိေလသာအားလံုးကို အျမစ္ျပတ္ သုတ္သင္ပယ္ရွားႏိုင္မွ နိဗၺာန္ေရာက္တာ တဲ့။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊ ထိန၊ ဥဒၶစၥ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸ။ [ဒီ ဆယ္မ်ိဳးကို သီးျခားေလ့လာပါ။ Home Work. :)] ဥပမာ ေလာဘကို ဘယ္လိုေလွ်ာ့မလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေလွ်ာ့မလဲ။ ေဒါသကို ဘယ္ေလာက္လႊာမလဲ၊ ဘယ္လိုလႊာမလဲ။ မာနကို ဘယ္လိုႏႊာမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ႏႊာမလဲ။ ဒီေနရာမွာလည္း အေျဖက ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ “အရွင္းၾကီး မဟုတ္ေတာင္မွ သေဘာတရားေလးေလာက္ ရံုး(႐ုန္း)ထြက္နိုင္”ဖို႔ဆိုတဲ့ သေဘာထားကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ သေဘာထား တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ပါ။ :)

နိဗၺာန္ဆိုတာ ရွင္းျပလို႔ မရႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္ဆိုတာ (အေအးေၾကာက္တဲ့ ဒကာမေလး ထင္သလို) ဘုံဌာန မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း . . . . . “အျပည့္အစံုသို႔ . . .”လို႔ ညႊန္းခဲ့တဲ့ အထဲမွာ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္တိုင္ ရဟႏၲာျဖစ္မွ ျပည့္ျပည့္၀၀ နားလည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည့္ျပည့္၀၀ မျပည့္၀ ႏိုင္ၾကေသးခင္မွာေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ျဖစ္ျဖစ္၊ အားႀကိဳးမန္တက္ျဖစ္ျဖစ္ . . . ေလွ်ာ့တယ္ လႊာတယ္ ႏႊာတယ္ ဆိုရင္ လံုေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။

ယက္ကန္းသည္မေလးရဲ့ “အပၸမာဒတရား ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ နဲ႔ ဘယ္လို႔(လို)က်င့္ရမယ္ဆိုတာေလး”။ အပၸမာဒတရားဆိုတာ “သတိ”ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုက်င့္ မလဲဆိုတာကေတာ့ က်င့္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတာေပါ့။ သီလ ဆိုပါစို႔။ မသတ္မိေအာင္၊ မခိုးမိေအာင္၊ မလိမ္မိေအာင္၊ မေဖာက္ျပန္မိေအာင္၊ မေသာက္မိေအာင္ “သတိ”နဲ႔ ေစာင့္ထိန္းရပါတယ္။ သမာဓိ ဆိုပါစို႔။ စိတ္ တည္ေနေအာင္၊ စူးစူးစိုက္စိုက္ ရွိေနေအာင္ “သတိ”နဲ႔ ေနရပါတယ္။ သတိဆိုတာ ဆားပမာတဲ့ေလ။ သတိနဲ႔ . . . ေလွ်ာ့ၾက လႊာၾက ႏႊာၾကတာေပါ့။ စိတ္ တည္ေနေအာင္၊ စူးစူးစိုက္စိုက္ ရွိေနေအာင္ “သတိ”နဲ႔ ေနတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ တရားအားထုတ္ၿပီး စူးစိုက္တာနဲ႔ တစ္ျခားအာ႐ံုမွာ စူးစိုက္တာ၊ အထူးသျဖင့္ ေလာကီအာ႐ံုမွာ စူးစိုက္တာတို႔ မတူတာကို သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တာက ကိေလသာကို ေလွ်ာ့တာ လႊာတာ ႏႊာတာျဖစ္ၿပီး တစ္ျခားအာ႐ံုမွာ စူးစိုက္တာက အနည္းနဲ႔အမ်ား ကိေလသာကို တိုးေအာင္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စူးစိုက္တာ တူေပမယ့္ အာ႐ံုမတူတဲ့အတြက္ အက်ိဳးရလဒ္ မတူပါဘူး။

“နိဗၺာန္ နဲ႔ ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္မႈ႔(မႈ)”ဟာ “အက်ိဳး - အေၾကာင္း” အျဖစ္နဲ႔ ဆက္စပ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္က အက်ိဳး။ အားထုတ္မႈက အေၾကာင္း။ အားထုတ္မႈေၾကာင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ပါတယ္။ အားထုတ္ၾကတယ္ဆိုတာ သတိနဲ႔ . . . ေလွ်ာ့ၾက လႊာၾက ႏႊာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ . . . ေလွ်ာ့နည္း လႊာနည္း ႏႊာနည္းေတြထဲမွာ အားထုတ္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးနည္း အထိေရာက္ဆံုးနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ ဘယ္ေလာက္မွန္သလဲဆိုတာ သိဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ လက္ေတြ႔လုပ္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး ျဖစ္သြားေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ :)

ပိုၿပီး ေ၀၀ါးသြားေအာင္ အရင္ ေကာက္ႏုတ္ခဲ့တဲ့အထဲက ေနာက္ထပ္တစ္ခု ေကာက္ႏုတ္ၿပီး ဒီ အေျဖကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
နိဗၺာန္ကို ပသာဒ ငါးမ်ိဳးျဖင့္ မသိျမင္ မခံစားႏိုင္ေပ။ နိဗၺာန္သည္ သာမန္ လူတို႔ ပတ္သက္ႏိုင္သမွ် အတိုင္းအတာအတြင္း၌ မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေန၏။ သို႔ေသာ္ နိဗၺာန္သို႔ တိုက္႐ိုက္ေရာက္ႏိုင္သည့္ အက်င့္နည္းလမ္းကို ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။ လိုအပ္သမွ် အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား ပါ၀င္ၿပီး လူသားအားလံုး က်င့္သံုးႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းျဖစ္၏။ ပန္းတိုင္ သည္ အံု႔ဆိုင္းေ၀၀ါး ေနေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ ပန္းတိုင္ ေရာက္မည့္ နည္းလမ္းမွာ ျပည့္စံု ရွင္းလင္း၏။ ေအာင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္သည့္ အခါ၌ ထို ပန္းတိုင္သည္ တိမ္ကင္းစင္သည့္ လကဲ့သုိ႔ ၾကည္လင္ ျပတ္သားေလ၏။

ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။

အၾကင္နာနန္းေတာ္မွ ကူးယူပါသည္။

No comments:

Post a Comment