အခ်ိန္ဟူသည္ ပရမတ္သေဘာ အေနျဖင့္ ထင္ရွားမရွိေသာ ပညတ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္၏။ ႏွစ္ လ ေန႔ ရက္ နာရီ တို႔ကို ကာလပညတ္ဟု သတ္မွတ္သည္။ အခ်ိန္သည္ ပညတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း အရာက်ယ္၏။ ေန႔ႏွင့္ညဟူ၍ ခြဲျခားသတ္မွတ္မႈ မရွိသည့္ ၀င္ရိုးစြန္း ေဒသအတြက္ပင္လွ်င္ အခ်ိန္နာရီ သတ္မွတ္ခ်က္ကား ရွိရေသးသည္သာတည္း။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိန္ကာလ၏ ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္မႈမွ လြတ္ေျမာက္ရာကား ရွိျပန္ေသးသည္သာ။ ဤသည္ကား ကာလ၀ိမုတ္ ျမတ္နိဗၺာန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
အခ်ိန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေပသည္။ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေလသည္။ “လူတစ္ေယာက္၏ ေဘး၌ နာရီတစ္လံုးေတာ့ ရွိသင့္သည္”ဟု စိတ္ပညာရွင္တို႔ မိန္႔ဆိုသည္။ လူတစ္ေယာက္ စိတ္ဓာတ္ပ်ိဳကြဲၿပီး ႐ူးသြပ္သြားေအာင္လုပ္သည့္ အလြယ္ဆံုးနည္းမွာ အခ်ိန္နာရီကို အသိမေပးဘဲ ထားလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဆို၏။ သိုးေဆာင္းတို႔ကား “Time is money. အခ်ိန္သည္ ေငြ”ဟု ေျပာၾကာေလသည္။ အခ်ိဳ႕က အခ်ိန္တိုင္း ေငြရဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသည္။ ဗုဒၶစာေပ၌ကား “ကာေလာ ဃသတိ ဘူတာနိ။ အခ်ိန္သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို စားသည္”ဟု လာရွိ၏။ အခ်ိန္သည္ သတၱ၀ါတို႔၏ အသက္ အဆင္း ခြန္အားတို႔ကို ယုတ္ေလ်ာ့ ကုန္ခန္းေစသည္။ ႏုပ်ိဳမႈကို ေခ်မႈန္းသည္။ က်န္းမာမႈကို ေခ်ဖ်က္သည္ဟု ဆိုလိုေပသည္။ ဘုရား ရဟႏၲာတို႔ကိုကား “ကာလဃာသဘူတ - အခ်ိန္ကို စားသူမ်ား”ဟု ဆိုျပန္သည္။ ဘ၀အသစ္ ပဋိသေႏၶအသစ္ မရွိေတာ့ျခင္း၊ အနာဂတ္ကာလကို အရိယာမဂ္ျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္ထားၿပီးျဖစ္ျခင္း၊ ေနာက္ဘ၀ မရွိေတာ့ျခင္းကို ရည္ရြယ္၏ (မူလပရိယာယဇာတ္)။
မည္သို႔ဆိုေစ သက္ရွိတို႔အတြက္ ကာလပညတ္ျဖစ္ေသာ အခ်ိန္၏ အေရးပါမႈကား ေသခ်ာ၏။ သတၱ၀ါတို႔၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္သည္ အခ်ိန္ကို မွီ၏။ သတၱ၀ါတို႔သည္ အခ်ိန္ကာလ အကန္႔အသတ္မဲ့ ၾကာရွည္ေလးျမင့္စြာ မိုက္မွားခဲ့ၾကၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္း တစ္စတစ္စ တိုးတက္ယဥ္ေက်း လာခဲ့ၾကရသည္။ သတၱ၀ါတို႔သည္ အခ်ိန္ယူ၍ အ႐ိုင္းမွ အယဥ္သို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းၾကရ၏။
ေလာက၏ အႀကီးအမႈး အထြတ္အေခါင္ ျဖစ္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္ပင္ သံသရာ အဆက္ဆက္ ဘ၀မ်ားစြာ ရွည္လ်ားစြာေသာ ကာလပတ္လံုး ပါရမီေတာ္ အဆင့္ဆင့္ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္ မူခဲ့ရသည္။ အတုလ ဘုရားရွင္တို႔သည္ အနမတဂၢ သံသရာ၌ ဘ၀မ်ိဳးစံု ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ၾကရသည္။ မရင့္က်က္ေသးေသာ ဘုရားေလာင္းတို႔၏ ဘ၀သည္ ေသးမႊားႏံုခ်ာသည္လည္း ရွိခဲ့၏။ သာမန္သတၱ၀ါ အဆင့္မွ အတုမဲ့ ျဖစ္လာေအာင္ အခ်ိန္ယူရသည္။ အဆင့္ဆင့္ က်င့္ယူရသည္။ တစ္ဆင့္ခ်င္း ရင့္က်က္လာရသည္။
သတၱ၀ါတို႔၏ ဘ၀ကို အဆင့္ဆင့္ ျမႇင့္တင္ေပးရန္ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို႔ ပြင့္ထြန္းေတာ္ မူခဲ့ၾကေလၿပီ။ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ဘုရားရွင္တို႔ မေရတြက္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ သာသနာလင္းခိုက္ အခ်ိန္ေကာင္း အခါေကာင္း၌ ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမကို နာယူၾကရ၍ ကၽြတ္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းကာ သံသရာ တစ္ဘက္ကမ္းသို႔ ကူးေျမာက္သြားခဲ့ေသာ သတၱ၀ါတို႔လည္း အသေခ်ၤ အနႏၲ ရွိခဲ့၏။ အခ်ိန္သင့္၍ ရင့္က်က္ ကၽြတ္လြတ္ သြားခဲ့ၾကေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ အေရအတြက္ကို လြန္၏။
ေဂါတမ ရွင္ေတာ္ဘုရား ပထမဆံုး ေဟာေတာ္မူခဲ့သည့္ ဓမၼစၾကာ တရားပြဲ တစ္ခုတည္း၌ပင္ ကုေဋရွစ္ဆယ္ေသာ ျဗဟၼာမ်ားႏွင့္ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားသည့္ နတ္ေဒ၀ါတို႔ အကၽြတ္တရား ရခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုစဥ္က လူသားအေနျဖင့္ကား အရွင္ေကာ႑ည တစ္ပါးတည္းသာ ေသာတာပန္ တည္ခဲ့သည္။ တရား တစ္ပြဲတည္းႏွင့္ ကၽြတ္လြတ္ရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနသည့္ သတၱ၀ါတို႔၏ ဘ၀ဒုကၡ အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳက္နက္တည္း ၿငိမ္းေအးသြားပံုကား အားရေလာက္ပါေပသည္။ အားက်ဖြယ္ပင္ ျဖစ္ေပ၏။
သို႔ေသာ္လည္း ကၽြတ္ခ်ိန္လြတ္ခ်ိန္ မသင့္ေသးသူ၊ သစၥာဉာဏ္ ႏုေသးသည့္ သတၱ၀ါတို႔ကား ဘုရားမသိ တရားမသိ သံဃာမရွိႏွင့္ သံသရာ ခရီးဆိုးႀကီး၌ ကာလၾကာျမင့္စြာ ပင္ပမ္းခဲ့ၾကရေလသည္။ ဟိုက္ႏြမ္း ခဲ့ၾကရေလၿပီ။ စုန္လိုက္ဆန္လိုက္၊ ငုတ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္၊ နိမ့္တံုျမင့္တံု အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾကရေလသည္။ ဘ၀သံသရာ၌ ပရမ္းပတာ က်င္လည္ျဖတ္သန္း ေမာပမ္းခဲ့ၾကရေပသည္။ သတၱ၀ါတို႔၏ အေျခအေနကို ၾကည့္ကာ လိုက္ဖက္မည့္ တရားကို ေဟာေတာ္မူႏိုင္သည့္ ဘုရားရွင္တို႔ႏွင့္ မေတြ႔ခဲ့ၾကရေပ။ ေတြ႔ခြင့္ၾကံဳ ဆံုခြင့္ရသူ အခ်ိဳ႕ကလည္း အခြင့္အခါေကာင္းကို စြန္႔လႊတ္ ေက်ာခိုင္းခဲ့ၾက ေလသည္။ ၾကား႐ံုမွ်ျဖင့္ပင္ အပူစင္ေစသည့္ တရားေရေအးကို မနာယူ မေသာက္ခ်ိဳးခဲ့ၾကရေပ။ ထိုက္တန္သူမ်ား ကၽြတ္လြတ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း မထိုက္တန္သူတို႔ကား သံသရာ ၀ဲဂယက္ဆိုးအတြင္း ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကရေလသည္။ ဆိုးရြား စူးရွ ျပင္းထန္လွသည့္ သံသရာ၀ဲအတြင္း သက္ဆင္းကူခတ္ခဲ့ၾကသည္မွာ အခ်ိန္မည္မွ် ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီနည္း။ မည္မွ် ႏြမ္းလ် ေနၿပီနည္း။ မည္သူ အတိအက် သိေလမည္နည္း။ ေသခ်ာသည္ကား ဘ၀မည္သည္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အဆင့္အဆင့္ တိုးတက္ရင့္က်က္ရျခင္း ပင္တည္း။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦး အေနျဖင့္ အစမထင္ေအာင္ ရွည္လ်ားေသာ အတိတ္သံသရာ ဘ၀မ်ား၌ စုန္ဆန္ နိမ့္ျမင့္ က်င္လည္ရမႈ ေဘးဒုကၡဆိုးကို မွန္းဆ ျမင္ေယာင္သင့္သည္။ သံသရာ ဒုကၡကို ဉာဏ္ႏွင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္သင့္သည္။ ဒုကၡကိုျမင္ပါမွ သုခကို ရႏိုင္သည္။ ဒုကၡကို မသိလွ်င္ သုခကို လိုခ်င္ရေကာင္းမွန္း မသိႏိုင္ေပ။
ဒုကၡသစၥာကို ျမင္လွ်င္ သစၥာတရား အားလံုးကို ျမင္ႏိုင္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ အသိဉာဏ္ ရင့္က်က္သူ၊ အေတြ႔အၾကံဳ မ်ားသူတို႔တြင္ ဘုရားရွင္သည္ အတုမဲ့ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဒုကၡမွန္သမွ်မွ အၿပီးအပိုင္ လြတ္ေျမာက္ေတာ္ မူၿပီးေသာအခါ “ဒုကၡ၏ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြရင္း ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဆင္းရဲခဲ့ရသည္”ဟု ဥဒါန္း က်ဴးရင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္သည္ပင္ ဘ၀ဒုကၡကို ျပန္လည္ ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့၏။ ဒုကၡႏွင့္ ထုဆစ္ထားေသာ ဘ၀သံသရာ ႐ုပ္လံုးကို ပံုေပၚေအာင္ မွန္းဆ ျမင္ေယာင္ႏိုင္သူသည္ ရင့္က်က္သူ မည္၏။
ငယ္စဥ္အခါ ကေလးဘ၀က ႐ူးသြတ္မိုက္မဲမႈေၾကာင့္ ဆင္းရဲခဲ့ရေသာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို အသက္အရြယ္ ရလာေသာအခါ၊ အသိဉာဏ္ ရင့္က်က္လာေသာအခါ ျပန္လည္ စဥ္းစား သိရွိႏိုင္သည္။ ဆင္းရဲေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မိုက္မဲသည့္ အျပဳအမူတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘ၀ဒုကၡမွ သက္သာရာ ရႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ အတိတ္သံသရာ၌ မိုက္မွားမိခဲ့သည္တို႔ကို ဆင္ျခင္စဥ္းစား၍ အနာဂတ္အတြက္ လိမၼာသင့္ၾကေပသည္။ အတိတ္သံသရာ၌ ေတြ႔ၾကံဳ ခံစားခဲ့ရေသာ ဘ၀ဒုကၡမ်ားကို ျပန္လည္စဥ္းစား ဆင္ျခင္ႏိုင္ျခင္းသည္ ရင့္က်က္မႈ၏ သေကၤတတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ ဘ၀ဒုကၡကို ဆင္ျခင္ႏိုင္သူ သိျမင္ႏိုင္သူတို႔ကား အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ရင့္က်က္သူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
သစၥာသိမွ၊ သစၥာဉာဏ္ရွိမွ ရင့္က်က္မည္။ ကၽြတ္လြတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္သည္။ ဘ၀ဒုကၡကို ဆင္ျခင္တတ္သူတို႔ကား ရင့္က်က္မႈ လမ္းစေပၚသို႔ ေျခခ်မိသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဒုကၡကို ၾကံဆသူ၊ ဒုကၡကို သိျမင္သူမ်ားသည္ သစၥာသမားမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဒုကၡသည္ သစၥာပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
သစၥာျပ၍ သတၱ၀ါတို႔၏ ဘ၀ကို အဆင့္ျမႇင့္ေပးႏိုင္ရန္ အတြက္ ပြင့္ထြန္းေတာ္ မူခဲ့ၾကေသာ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တို႔ကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ မဖူးလိုက္ရေသာ္လည္း၊ ထိုဘုရားရွင္တို႔ ေဟာၾကားအပ္ေသာ သစၥာတရားေတာ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ကုိယ္က် မနာယူလိုက္ရေသာ္လည္း သံဃာေတာ္မ်ား မူရင္းမပ်က္ က်က္မွတ္ သယ္ေဆာင္လာခဲ့သည့္ တရားေတာ္တို႔ကို နာယူ ဆင္ျခင္ က်င့္ၾကံခြင့္ ရေနသူမ်ားကို ဘ၀အဆင့္ ျမင့္လာသူမ်ား၊ တိုးတက္ ရင့္က်က္ခြင့္ ရေနသူမ်ားဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။
ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမမ်ားသည္ တစ္ဆင့္ ၾကားနာရလွ်င္လည္း လိုက္နာ က်င့္ၾကံသူ အတြက္ကား တိုက္႐ိုက္ ၾကားနာရသူ ကဲ့သို႔ပင္ ဘ၀ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိေပသည္။
ဘုရားရွင္ ရွင္းထြင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ မဂၢင္လမ္းမေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းရင္း ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္လွ်င္ ဘ၀အရည္အေသြး ျမင့္လာသည္ မည္၏။ သစၥာတရားႏွင့္ နီးကပ္သူ ဘ၀အဆင့္ ျမင့္လာသူတို႔သည္ သာမန္အ႐ႈပ္ေလာက၌ သူလိုငါလို အမ်ားနည္းတူ က်င္လည္ရင္း၊ ေလာက၀န္ထုပ္မ်ား တနင့္တပိုး ထမ္းရြက္ သယ္ေဆာင္ရင္းပင္ နိဗၺာန္ဆီသို႔ ဦးတည္ေနသည့္ မဂၢင္လမ္းမေပၚ၌ တည့္တည့္မတ္မတ္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾက၏။
အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် သစၥာဉာဏ္ ရင့္လာသူ၊ ဘ၀အဆင့္ ျမင့္လာသူသည္ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ အျမဲတမ္း အားထုတ္ေန၏။ ေရွးက ႀကိဳးပမ္းခဲ့မႈမ်ား လက္ရွိစြမ္းေဆာင္မႈမ်ားမွာ ေနာင္အခါ ဆုလာဘ္ျဖစ္လာမည့္ အရင္းအႏွီး ျဖစ္သည္ဟု ရဲရဲရင့္ရင့္ ယံုထားႏိုင္၏ (သမၼာဒိ႒ိ)။ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရး ဘ၀တိုးတက္ေရး အေထာက္အကူေပးမည့္ စိတ္ကူးေကာင္းမ်ား ရွိ၏ (သမၼသကၤပၸ)။ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာဆိုဆက္ဆံ၍ လူအမ်ား၏ ေမတၱာကို ခံယူႏိုင္သည္ (သမၼာ၀ါစာ)။ အေျပာသာမဟုတ္ အလုပ္ႏွင့္ပါ သက္ေသျပ၍ သူတစ္ပါးအေပၚ ေစတနာ ထားေသာေၾကာင့္ ဘ၀အဆင့္ ရင့္က်က္ျမင့္မားလာသူတို႔၏ အသက္ေမြးမႈ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းသည္ပင္ ထိုသူတို႔၏ ဘ၀ေထာက္တည္ရာ ျဖစ္ေနၿပီး ဆက္စပ္မိရာ ပတ္၀န္းက်င္ အတြက္လည္း အားထားစရာ အမွီသဟဲေကာင္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္ (သမၼာကမၼႏၲ + သမၼာအာဇီ၀)။ ထိုသူတို႔ ႀကိဳးပမ္းသမွ်သည္လည္း အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ ျဖစ္လာ၏ (သမၼာ၀ါယာမ)။ ဘ၀အဆင့္ ျမင့္လာသူတို႔သည္ ေလွ်ာက္သည့္လမ္း ေျဖာင့္တန္းေနေစရန္ သတိရွိၾက၏။ လမ္းမေခ်ာ္ေအာင္ သတိထားႏိုင္ၾကသည္ (သမၼာသတိ)။ ျပဳဖြယ္ကိစၥ မွန္သမွ်၌ ပ်ာယာမခပ္ဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ခိုင္ခိုင္မာမာလည္း ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေလသည္ (သမၼာသမာဓိ)။
ထိုသူတို႔ ေလွ်ာက္ေသာလမ္း ဟန္ခ်က္ညီေနျခင္းမွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဘုရားရွင္ ထြင္ေတာ္မူခဲ့သည့္လမ္း၊ မဂၢင္လမ္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ တရားႏွင့္ယွဥ္ေသာ ဘ၀သည္ သာယာ၏။ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္သည္ လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္သေလာက္ အက်ိဳးရေစ၏။ မဂၢင္လမ္းသည္ ေလွ်ာက္လွမ္းသူကို ေအးခ်မ္းေစႏိုင္၏။ ထိုမဂၢင္လမ္းကို ဘုရားရွင္သည္ ကမၻာေပါင္း ေလးသေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္းၾကာေအာင္ အခ်ိန္ယူ၍ ထုတ္ေဖာ္ ရွင္းလင္းခဲ့ရေလသည္။
ဘုရားရွင္၏ မဂၢင္လမ္းကို သိ၍ လမ္းမွန္ေလွ်ာက္ခြင့္ ရျခင္းသည္ ဘ၀အဆင့္ ျမင့္လာသူမ်ားအတြက္ အားသာခ်က္တစ္ခု ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမေတာ္မ်ား ေလာကမွာ ရွိေနခိုက္ လူျဖစ္ခြင့္ ရျခင္းသည္ ရင့္က်က္ဖြံ႔ၿဖိဳးရန္ အေျခအေနေကာင္း တစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ ထိုအခြင့္ကို ရရန္ကား လြယ္ကူလွသည္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရားရွင္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေလ့လာၿပီးပါမွ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ေလးေလးစားစား လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း ရင့္က်က္သူတို႔၏ ၀ိေသသလကၡဏာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။
သတၱ၀ါတို႔၏ ဘ၀ ရင့္က်က္ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္သည့္ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္က အႏုစား အညံ့စား တရားေ၀းသူ၊ သတၱ၀ါ အျဖဳန္းအဖ်င္း အျဖစ္ျဖင့္ ေလလြင့္ မိုက္မွားခဲ့ၾကသူမ်ားသည္ ဘုရားရွင္၏ လမ္းညႊန္ဆံုးမမႈမ်ား မကြယ္ေပ်ာက္မီ အခ်ိန္အခါေကာင္း၌ သတိၾကပ္ၾကပ္ စိုက္၍ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ျမႇင့္တင္သင့္ၾကေပသည္။ ျမႇင့္တင္ၾကရေပမည္။
အခ်န္ႏွင့္အမွ် ပါရမီမ်ိဳးေစ့ ရင့္သည္ထက္ ရင့္လာေအာင္ ရပ္တည္ ရွင္သန္ၾကရေပမည္။ သတိရွိၾကပါကုန္ေလာ့။
Picture from (10/2/11): http://www.stkate.edu/physics/phys104/Block3.html
ဒီပိုစ့္ေလးကိုဖတ္ရတာ သံသရာထဲမွာမကြ်တ္လြတ္ေသးေသာ္လည္း
ReplyDeleteလူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္သြားသလိုပါပဲဘုရား...။
ေက်းဇူးအနႏၱပါ...။ ရိုေသစြာျဖင့္ဦးခိုက္သြားပါ၏ဘုရား။
ခုမွ သတိထားမိတယ္။
ReplyDeleteဒီပိုစ့္ေလး ေရးရတာ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္သြားသလိုလို...။
:)